zondag 9 augustus 2015

Naar een nieuw niveau

Het werk aan mijn manuscript ligt een beetje stil.
Nadat een kennis het voor me had gelezen, ging ik vol inspiratie aan de slag met herschrijven, maar het kwam weer stil te liggen. Te weinig tijd, te weinig vertrouwen. En zo ontwijk ik al een tijdje mijn manuscript.
Maar nieuwe tijden zijn aangebroken, mijn verhaal roept me, Beatrijs roept me. Ze wil tot leven gewekt worden. Daarom wil ik de komende tijd me weer richten op het verhaal, nadenken en ondernemen en schrijven. 

Het voelde ook niet meer goed om het verhaal hier op het blog te hebben staan, daarom heb ik alle 165 delen weggehaald. Ik wil het even weer achter de schermen koesteren, voor mezelf, totdat ik vind dat het weer naar buiten kan.

Aan het manuscript werkte ik nauwelijks, maar ik bleef wel heel veel schrijven. Voor Anita's Dagboek, stukken die ik op wilde sturen naar tijdschriften en voor (en samen met) mijn meiden schreef ik een kinderverhaal. Allemaal stukken tekst die ik de moeite waard vind om meer aandacht te geven. Naast het schrijven was ik ook veel aan het lezen over schrijven en het zoeken naar mijn drijfveren in het schrijven. Over die weg, het zoeken en het vinden, daar ga ik vanaf nu meer over schrijven op dit blog. Hiermee hoop ik mezelf de focus te geven voor het afmaken van het manuscript van Moord in Blair House.


3 opmerkingen:

  1. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar als je er al zoveel in hebt geïnvesteerd, wees niet bang en doe wat je leuk lijkt om te doen. Natuurlijk voor zover je de mogelijkheden daartoe hebt. Overigens, heb je dat al eens gedaan, zo maar een verhaal of een stuk naar een tijdschrift gestuurd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie. Je legt de vinger precies op de goeie plek. Ik begin me te realiseren dat ik er al heel wat in geïnvesteerd heb en dat ik ook al best wat bereikt heb, zelfs binnen de beperkte tijd die ik heb. Ik zie nu dat het tijd is voor een nieuwe stap, iets meer moed tonen.
      Ik heb wel eens stukken opgestuurd, maar dat lijkt steeds te stagneren. Of het komt niet aan, of het is wel geaccepteerd maar vervolgens lijkt het of ze het vergeten zijn...vervolgens laat ik het er bij. Maar nu wil ik er actiever achteraan.
      Dank je voor je stimulerende woorden.

      Verwijderen
  2. Succes met alles hoor. En je verhaal is in principe al daar. Zonde om er dan nu niet mee verder te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen